صدور روادید آمریکا برای ایران و 6 کشور دیگر تا یک ماه متوقف شد

رئیس‌جمهور آمریکا با امضای دو فرمان اجرایی، دستور تقویت امنیت مرزها و تشدید محدودیت ورود مهاجران را صادر کرد.

  

  به نقل از آسوشیتدپرس ؛ دونالد ترامپ امروز با حضور در وزارت امنیت داخلی دو حکم اجرایی را امضا کرد.

رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی مربوط به احداث دیوار مرزی مکزیک و محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

با امضای فرمان اجرایی جدید یک دیوار در مرز مکزیک و آمریکا احداث خواهد شد. دولت فدرال، همچنین منابع مالی شهرهایی که به مهاجران غیرقانونی پناه بدهند را قطع خواهد کرد. 

بر اساس فرمان دوم وزارت خارجه اجازه دارد از اختیارات صدور روادید برای مجبور کردن کشورها به بازگرداندن تبهکاران تبعه این کشورها، استفاده کند.

بر همین اساس آمریکا صدور روادید برای برخی کشورها از جمله ایران، عراق، سوریه، یمن ، لیبی ، سومالی و سودان را تا یک ماه متوقف کرد. این فرمان مهاجرتی ترامپ است که شامل مقامات سازمان ملل و سیاسی این کشورها نمی شود.

به گزارش واشنگتن پست، مردم مکزیک پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، دستور ساخت دیوار میان دو کشور را امضا کرد، خواستار لغو سفر رییس جمهور کشورشان به واشنگتن شدند.


لبنان یک شبکه جاسوسی وابسته به موساد را متلاشی کرد

به گزارش مشرق به نقل از ال‌بی‌سی لبنان، سازمان امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که این سازمان یک شبکه را که برای موساد اسرائیل کار می‌کرده و به جاسوسی می پرداختند را متلاشی کرده است.


در این شبکه دو لبنانی، یک فلسطینی پناهنده شده در لبنان و دو شهروند نپالی حضور داشتند که با سفارت اسرائیل در خارج از لبنان در ارتباط بودند.

بر اساس اعترافاتی که به آنها نسبت داده شده، این افراد تماس‌های تلفنی با سفارت‌های اسرائیل در ترکیه، اردن، انگلیس و نپال برقرار کرده و اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار می‌دادند.

دو نپالی بازداشت شده که زن بودند در زمینه تامین خدمتکار نپالی برای منازل لبنانی‌ها فعالیت می‌کردند و از طریق آنها اطلاعاتی را از منازلی که در آنجا کار می‌کردند بدست می‌آوردند و پس از آن، اطلاعات را در اختیار موساد قرار می‌دادند.

پس از انجام تحقیقات از آنها، این افراد به اتهام همکاری با اسرائیل به دادگاه معرفی شدند و عملیات برای بازداشت دیگر افرادی که در این شبکه حضور داشتند همچنان ادامه دارد.

مصرف قارچ از بروز آلزایمر پیشگیری می‌کند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم قارچ که یک غذای فراسودمند یا عملگرا است سبب رشد رشته‌های عصبی در مغز و کاهش یا به تاخیر انداختن ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن می‌شود.

 




پاسخ کوبنده محسن رضایی به وزیر خارجه عربستان

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خطاب به عادل الجبیر ، وزیر خارجه عربستان سعودی مطلبی را منتشر و با اشاره به ناکامی های اخیر آل سعود در منطقه از وی خواست به جای تهدید ایران زبان در کام بکشد.
 
وی نوشت:

"رسوایی آل سعود مدتی ساکت بود. شکست در  یمن،  سوریه و  عراق و بن‌بست در بحرین کمترین اعتباری برای آل سعود باقی نگذاشته و سکوت جبیر، سرشار از ناگفته‌های شرم و ندامت به نظر می‌آمد. او اکنون هم باید پاسخ کودک کشی‌های کشورش در یمن و هم جواب شکست یاران تکفیری‌اش در عراق و سوریه را می‌داد و یا از شرمندگی زبان در کام می‌کشید، اما ظاهراً به‌ جای آن از لزوم مهار ایران سخن گفته است. یکی نیست به این جوان بگوید یمن مظلوم و دست‌خالی را نتوانستید مهار کنید با چه ابزاری می‌خواهید ایران را مهار کنید؟"

ایران در میان هشت قدرت بزرگ سال 2017

امریکن اینترست: ایران در میان هشت قدرت بزرگ سال 2017
  پایگاه اینترنتی امریکن اینترست در گزارشی با نام "هشت قدرت بزرگ 2017" به معرفی کشورهای دارای قدرت در سال جاری میلادی پرداخت.
 
در این گزارش آمریکا، چین، ژاپن، روسیه، آلمان و هند در رده‌های اول تا ششم قرار دارند و ایران بعد از این کشورها در رده هفتم قدرتمندترین کشورهای جهان در سال 2017 قرار دارد. در این فهرست رژیم صهیونیستی در جایگاه هشتم و بعد از ایران قرار دارد.
 
در گزارش امریکن اینترست آمده است: ایران در میان هشت قدرت سال 2017 و در رده‌ای بالاتر از اسرائیل، متحد نخست آمریکا، قرار دارد.
 
در توضیح جایگاه ایران آمده است: جنگ‌های نیابتی میان عربستان و ایران در سال 2016 همچنان ادامه دارد و با ورود به سال جدید میلادی، ایران در مقایسه با عربستان پیشتاز است. گرچه عربستان همچنان یک قدرت نیرومند به حساب می‌آید؛ اما در 12 سال گذشته، ایران گوی سبقت را از عربستان ربوده است.
 
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) و قراردادهای این کشور با شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس، حامل این پیام برای جامعه جهانی بود که راه ایران برای تجارت باز است و تولیدات نفت این کشور به سطوح قبل از دوران تحریم بازگشته است.
 
امریکن اینترست در بخش دیگری از گزارش نوشت: ممکن است سال 2017 به دلیل پایان دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" و روی کار آمدن "دونالد ترامپ"، سال سختی برای ایران باشد. 
 
با این حال، این نشریه آمریکایی اذعان کرد ایران نقش بسیار سازنده‌ای در بازپس‌گیری حلب از دست تروریست‌های داعش داشت و در جبهه زمینی عراق نیز ایران پیروز واقعی است. نیروهای انصارالله تحت حمایت ایران نیز مقابل عربستان ایستادگی کرده اند. این مسائل نشان می‌دهد قدرت ایران برای تاثیرگذاری در تحولات منطقه‌ای به بیش از هر زمان دیگری رسیده است.