به آمریکایی‌ها سیلی خواهیم زد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبان، با تأکید بر اینکه شهدا حق حیات بر این کشور دارند و همه مردم و مسئولان باید خود را زیر بار منت شهدا و خانواده شهدا بدانند، به سخنان خصمانه و تهدیدآمیز اخیر مقامات آمریکایی اشاره کردند و با گزافه خواندن آن، گفتند: دولتمردان آمریکایی از ابتدای پیروزی انقلاب همواره به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند اما نخواهند توانست به ملت ایران سیلی بزنند بلکه این ملت است که به آنها سیلی خواهد زد.

سفیر اسپانیا: ایران بازیگر اصلی منطقه/تعهد همه طرف ها به اجرای برجام پایه ای برای گسترش روابط است


تهران- ایرنا- سفیر اسپانیا در تهران، ایران را بازیگر اصلی در منطقه و برجام را کلید موفقیت سیاست خارجی دولت یازدهم دانست و گفت: تعهد همه طرف ها به اجرای برجام پایه ای برای گسترش روابط است.

ادواردو لوپز (EDUARDO LÓPEZ BUSQUETS) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عملکرد دیپلماسی دولت روحانی و تاثیر آن بر روابط دوجانبه افزود: موفقیت کلیدی سیاست خارجی ایران در چهار سال گذشته مذاکره و امضای برجام با کشورهای E3+3 (1+5) است.
وی ادامه داد: هنگامی که برجام به نتیجه رسید، در واقع مانع اصلی تقویت روابط بین ایران و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن برداشته شد.
سفیر اسپانیا در تهران خاطرنشان کرد: تعهد به اجرای برجام توسط همه طرف ها، مبنای رویکرد ما به ایران است؛ زیرا اعتماد بیشتری بین مادرید و تهران ایجاد می کند و پایه ای برای گسترش روابط در زمینه های مختلف اعم از دو جانبه و چند جانبه است.
لوپز با بیان این که روابط دوجانبه تهران-مادرید تا حد زیادی بر موضوعات اقتصادی تمرکز داشته است، اظهار کرد: شرکت های اسپانیایی با حمایت و هدایت دولت اسپانیا، به خوبی از ظرفیت بازار ایران آگاه هستند و سابقه طولانی کار در این کشور دارند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین حضور اقتصادی اسپانیا در ایران از طریق سرمایه گذاری و تجارت به طور پیوسته در بخش هایی همچون نفت و گاز، گردشگری، زیرساخت ها و انرژی های تجدید پذیر در حال افزایش است. این حضور اقتصادی نیز بر مبنای روابط سیاسی دیرینه و خوب بین دو کشور استوار شده است.

**نگرانی های مشترک در مبارزه با تروریسم
سفیر اسپانیا در ایران به موضوعات منطقه ای هم اشاره کرد و گفت: از دیدگاه های منطقه ای و چند جانبه، اسپانیا و ایران، نگرانی های مشترک به ویژه درباره مبارزه با تروریسم دارند. از نظر این کشور ، ایران بازیگر اصلی در منطقه استراتژیک خاورمیانه است.
لوپز افزود: ما به شدت نگران افزایش تنش و بی ثباتی هستیم. در نتیجه، در چهار سال گذشته گفت وگوهای سیاسی با اهمیت در مورد موضوعات مهم بین المللی از منظرهای مختلف بین دو کشور وجود داشته است.
وی یادآور شد: البته نباید تصور شود که افزایش تعاملات در سال گذشته به معنای رسیدن به تفاهم کامل است چرا که هنوز برخی از چالش های بین المللی باقی است اما اسپانیا همچنان به تلاش خود ادامه خواهد داد تا ظرفیت های روابط دوجانبه و همچنین با اتحادیه اروپا به فعلیت برسد، در این راستا عادی سازی روابط بین ایران و اتحادیه اروپا با راه اندازی یک نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران برای اسپانیا اهمیت اساسی دارد.

چرا دیرالزور برای حمله موشکی سپاه پاسداران انتخاب شد؟ + نقشه


سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به دیرالزور سپاه، یکی از مراکز اصلی فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه را هدف قرار داد.

به  گزارش تسنیم، عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه که امشب و با هدف قرار دادن «دیرالزور» انجام شد به کشته شدن تعداد قابل توجهی از تروریست‌ها در این منطقه منجر شده است.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریستهای تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

اما چرا سپاه پاسداران، منطقه دیرالزور را برای این حمله موشکی بسیار مهم انتخاب کرده است؟

استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. پس از شکست سنگین تروریست‌ها در حلب که منجر به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه شد، بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌اند. همچنین بخش مهمی از تروریست‌هایی که در پی شکست سنگین در موصل عراق به سوریه گریخته بودند در این منطقه حضور دارند.

نقشه

با توجه به اجتماع بخش مهمی از تروریست‌ها در منطقه دیرالزور، مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آنها نیز در این استان قرار گرفته است.

لذا با توجه به اجتماع قابل توجه تروریست‌ها در این منطقه، انتظار می‌رود حمله موشکی سپاه به این منطقه تلفات بسیار سنگینی روی دست تروریست‌ها باقی بگذارد.

۴ روز حضور کشتی‌های جنگی اژدهای زرد در ایران/ "آتشِ مشترک" در تنگه استراتژیک هرمز


ناو چین

ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین از ۴ روز پیش در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفته و در آخرین روز حضور خود در ایران رزمایش مشترکی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، پنج‌شنبه (25 خرداد) ناوگروه رزمی نیروی دریایی ارتش چین متشکل از ناوشکن  Chang Chung، ناو پشتیبانی Chao Hu، ناو رزمی Jin Zhou به‌همراه یک بالگرد وارد منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس شد و مورد استقبال دریادار دوم آزاد فرمانده منطقه یکم نداجا قرار گرفت.

پیش از این برای اولین بار در روابط نیروهای دریایی دو کشور، در اسفند 1391 ناوگروه 24 نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران به بندر ژانگ‌ژیانگ چین اعزام و با استقبال مقامات نیروی دریایی کشور چین روبه‌رو شده بود. پس از آن در تاریخ 29 شهریور 93 ناوگروه هفدهم نیروی دریایی ارتش چین با حضور در آب‌های ایران در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفته بود.

ادمیرال شن‌هائو فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین در بدو ورود به منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس طی سخنانی با اشاره به روابط دوستانه بین دو کشور چین و ایران گفت: امروز با برقراری ارتباط با دوستان ایرانی راه صلح و دوستی، راه پیشرفت و توسعه برقرار خواهد شد.

وی اظهار داشت: چین و ایران از نظر جغرافیایی چند هزار کیلومتر فاصله‌ دارند اما این فاصله مانع دوستی و تعاملات‌مان نمی‌شود و توقع دارم در آینده تبادلات و همکاری نیروی دریایی دو کشور بیش‌ازپیش تقویت‌ شود.

پهلوگیری ناوهای ارتش چین در بندرعباس

در اولین برنامه، کارکنان این ناوگروه در اولین روز سفر 4روزه خود به ایران با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان دیدار و از اماکن دیدنی جزیره قشم و بندرعباس بازدید کردند.

در این دیدار آیت الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: از مخالفت دو کشور چین و ایران از وجود ظلم و ستم در دنیا می‌توان به‌عنوان هدفی مشترک بین دو ملت یادکرد و معتقدیم که ملت‌ها باید خودشان بر کشورشان مدیریت کنند، به همین دلیل نزدیکی هرچه بیشتر این دو کشور به هم به‌نفع بشریت است.

فرمانده و کارکنان ناوگروه نیروی دریایی چین در ادامه دیدارهای خود، به دیدار استاندار هرمزگان رفتند. جاسم جادری استاندار هرمزگان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی بین دو کشور گفت: ایران و چین در اکثر مسائل تقریباً هم‌نظر بوده‌اند و مواضع اخیر کشور چین در خصوص مسائل منطقه نیز برای مردم ایران قابل تقدیر است.

جادری سفر ناوگروه نیروی دریایی چین به بندرعباس را در جهت تقویت روابط نظامی و فرهنگی دو کشور مؤثر برشمرد و بیان داشت: با تداوم این گونه سفرها و دیدارها شاهد تقویت هرچه بیشتر روابط سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی میان دو کشور خواهیم بود و همچنین خواهیم توانست امنیت آبراه‌های بین المللی را تأمین کنیم.

در ادامه این دیدار ادمیرال شن‌هائو فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین تصریح کرد: همکاری ایران و چین به توسعه صلح در منطقه و جهان کمک می‌کند. روابط نظامی دو کشور نیز به‌خوبی پیش رفته و تعاملات خوبی میان نیروی دریایی دو کشور برقرار است.


دیدار فرماندهان ناوگروه ارتش چین با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان


دیدار فرماندهان ناوگروه ارتش چین با استاندار هرمزگان

برگزاری ضیافت شام به‌روی ناو بالگردبر خارک ارتش جمهوری اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های 4 روز حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین در ایران بود. در این ضیافت علاوه بر کارکنان ناوگروه ارتش چین، سفیر این کشور در تهران نیز حضور داشت.

در ادامه این سفر، ادمیرال شن‌هائو  فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین از کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها و دستاوردهای نداجا در عرصه تعمیر و نگهداری و ساخت انواع شناورها قرار گرفت.

در این بازدید ادمیرال شن‌هائو با اشاره به مسئولیت سنگین نیروی دریایی ایران در کنترل بخش وسیعی از آبراه‌های بین المللی گفت:  تا آنجایی که من مشاهده می‌کنم ایران مجموعه وسیعی دارد که قابلیت‌های زیادی در خود جای داده است. من از صمیم قلب امیدوارم ساخت و تعمیرات تجهیزات نیروی دریایی ارتش ایران با قدرت ادامه پیدا کند.


بازدید فرمانده ناوگروه ارتش چین از یک زیردریایی کیلوکلاس نوح - کارخانجات نداجا

 در روز سوم اقامت ناوگروه نیروی دریایی چین در ایران، خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش از ناوگروه نیروی دریایی چین بازدید کردند.

در روز چهارم و آخرین روز حضور ناوگروه ارتش چین در ایران، تمرین مشترک بین ناوهای نیروی دریایی دو کشور برگزار شد. در این تمرین مشترک که در آب‌های شرق تنگه هرمز برگزار شد،  700 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش با ناوشکن‌های الوند و البرز و یک فروند بالگرد و 700 نفر از کارکنان ناوگروه چینی حضور داشتند.

در این  تمرین دریایی مشترک، عملیات نقل و انتقال بین یگان‌های شناور، ناوشکن‌های نیروی دریایی ایران و ناوشکن‌های نیروی دریایی چین و ناوهای پشتیبانی و همچنین نشست و برخاست بالگرد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به‌روی ناو پشتیبانی کشور چین و تبادل عمودی بین بالگرد نیروی دریایی چین و ناوشکن‌های نداجا انجام شد.

همچنین در این سلسله تمرینات، تبادل اطلاعات بین اتاق‌های عملیات و تمرین مشترک افسر نگهبان و صورتبندی‌های مختلف در دریا اجرا و هدایت همه تمرین‌ها از محل کنترل و فرماندهی منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

با پایان یافتن این رزمایش مشترک، ناوهای ارتش چین، شرق تنگه هرمز را به‌مقصد کشورشان ترک کردند.

عملیات موشکی سپاه "لیلة‌القدر" نام گذاری شد + جزئیات جدید از عملیات

عملیات موشکی سپاه "لیلة‌القدر" نام‌گذاری شد + جزئیات جدید موشک‌ها و محل اصابت

شناسه خبر: 1440372 سرویس: سیاسی
موشک ذوالفقار


سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عملیات شب گذشته سپاه علیه تروریست‌ها گفت: در این عملیات که "لیلة‌القدر" نام داشت، سپاه پاسداران 6 فروند موشک بالستیک میان برد، به اهداف مختلفی در بُردهای 650 تا 700 کیلومتر شلیک کرد.

وی افزود: این موشک‌ها، موشک‌هایی قدرتمند و نقطه‌زن بودند و با دقت بالایی به اهداف اصابت کرده‌اند. اهدافی که ما در این عملیات هدف قرار دادیم، مقرهای فرماندهی، دپوی تجهیزات انتحاری و لجستیکی در استان دیرالزور سوریه بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران،‌ اجرای این عملیات را پاسخی محکم به عملیات کور تروریستی در مجلس و حرم امام راحل اعلام کرد و اظهار داشت: برای شلیک این موشک‌ها با کشور سوریه از قبل هماهنگ شده بود و موشک‌ها از مسیر کشور عراق وارد آسمان سوریه شده بودند.

سردار شریف در پایان تاکید کرد: تعدادی از این موشک‌ها، موشک‌های دقیق و نقطه‌زن ذوالفقار بوده‌اند و هم‌اکنون نیز تصاویر بسیار خوبی از لحظه اصابت موشک‌ها به اهداف، به دست‌مان رسیده‌ است.